Istappar hänger ned från taket, Det knastrar så skönt under mina skor och jag tror på att tomten kommer dit där jag bor.

Då har den frösta riktiga snön lagt sig på marken och jag börjar äntligen få lite julkänsla. Igår inhandlade jag min första julklapp och i veckan som kommer ska jag stanna kvar inne i stan efter skolan för att handla resten. Här hemma idag har det varit julbak och plugg som gällt. Ja, lite mer än halva samhälls uppsattsen är nu klar och efter imorgon har jag inte en ända uppgift fram tills den 11 januari. Härlig känsla det där. Snart ska jag äta middag och efter det kryper jag ner i sängen och kollar på lite julfilmer. Nu är julen här på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0